• PT
  • EN
 

SMPTE – TECHNICAL PAPER

SMPTE – TECHNICAL PAPER

 Data Artigo
 DataArtigo
 

Understanding the Video Codec Jungle: A Comparison of TCO and Compression Efficiency

by Jean-Yves Aubié, Franck Chi, Patrick Duménil, and Thierry Fautier

The codec landscape has rapidly accelerated, especially with the recent announcement by Apple to fully support High-Efficiency Video Coding (HEVC) and join the Alliance for Open Media (AOM) consortium. At the 2018 National Association of Broadcasters (NAB) Show, the AOM froze its specification of the AV1 codec. In addition, the Joint Video Exploration Team (JVET), a collaborative initiative between the Motion Picture Experts Group (MPEG) and International Telecommunication Union — Telecommunication (ITU-T), is making progress with the development of the next generation of MPEG compression, which will address future applications such as 8K and virtual reality (VR) six degrees of freedom (6DoF). This paper provides a thorough comparison of different codec technologies, including Advanced Video Coding (AVC), HEVC, AV1, and Versatile Video Coding (VVC). The total cost of ownership (TCO) and compression efficiency of each codec will be evaluated based on objective testing methods [i.e., peak signal-to-noise ratio (PSNR) and Video Multimethod Assessment Fusion (VMAF)] and subjective testing. Based on the factual data presented, readers will be able to make a better decision about which codec to use.

 

Defining Artificial Intelligence

by Richard Welsh

Neste artigo apresenta e explora os fundamentos da inteligência artificial (IA), incluindo o aprendizado de máquina (Machine Learning), aprendizado profundo e inteligência geral artificial. Procura fornecer uma visão geral das tecnologias e conceitos envolvidos, buscando demonstrar que existe uma exploração dos princípios e diferenciação entre máquina e aprendizado profundo.
O artigo, também, discute o impacto da tecnologia de IA na sociedade e os papéis emergentes atuais e potenciais da Inteligencia Artificial no espaço de mídia e entretenimento. Aproveitando-se aqui para brincar um pouco com o filme “O Exterminador do Futuro” (2003), então “Hasta la vista, baby!!”.

 

UHD Introduction at the Canadian Broadcasting Corporation: A Case Study

by Jonathan Dupras and Pierre Hugues Routhier

Este artigo fornece ideias para que os broadcasters possam realizar com sucesso a transição de sua infraestrutura do HD para o UHD. E, ainda mais, deixa avisado que existem grandes desafios ao longo da estrada.

 
 

Choosing Encoding Parameters for High-Dynamic Range Streaming

by Sean T. McCarthy

Este é um daqueles artigos que eu gosto, pois fornecem dados práticos e confiáveis para a implementação de projetos de streaming que desejem utilizar-se dos benefícios do HDR.

 
 
 

2018 Update on High Dynamic Range Television

by Scott Miller

Scott Miller analisa neste artigo da SMPTE o estado da arte da HDR para televisão mostrando os avanços, impasses e retrocessos da tecnologia. Para isso faz uma análise detalhada dos principais eventos e disposições tomadas pela organização e a indústria durante 2018.

 

Artigo da SMPTE: Looking Deep into the Future: Infrastructure Prospects for the Media Enterprise in 2036

by Al Kovalick

What will the media enterprise infrastructure look like in 2036? Current trends of IT/IP/cloud provide some guidance for the structure of future systems.

 

HDR Perception Challenges and Measurements in Cinema Environments

by François Helt

Este paper analisa formas de reflexão e como, nós engenheiros e técnicos, podemos utilizar modelos matemáticos muito bem definidos, que podem e devem ajudar nessa difícil tarefa de especificar melhores soluções para o cotidiano das pessoas, deixando os usuários com todos os benefícios que a tecnologia em seu desenvolvimento pode prover.

 
 

Analyzing and Monitoring Video Quality in a Diverse HDR Ecosystem

by Advait Mogre, Bhupender Kumar, and Shekhar Madnani

“Not just more pixels — but better pixels,” is the accepted mantra driving current High Dynamic Range (HDR) technology.

 

Conversion of Conventional Video for Display on High Dynamic Range Televisions

by Simon Thompson

This paper presents the results of subjective experiments undertaken by the BBC R&D to create a reversible solution for the display of conventional video content on a Hybrid Log-Gamma high dynamic range (HDR) television. This algorithm is simple to implement in both hardware and …

 

Beyond the Limits of Visual Acuity: The Real Reason for 4K and 8K Image Resolution

by Edward Reuss

Several commentators have argued that 4K and 8K image resolutions are unnecessary because the human visual system cannot resolve the additional image resolution at normal viewing distances, either for viewing a large screen television at normal living room distances, or on a handheld display, such as on a smartphone or tablet.

 

Deploying Wide Color Gamut and High Dynamic Range in HD and UHD

by Charles Poynton, Jeroen Stessen, and Rutger Nijland

O artigo apresentado nesta edição aborda uma importante questão: Como a ampla gama de cores e as imagens de vídeo de alto alcance dinâmico devem ser codificadas? A principal conclusão a que os autores chegam é que a técnica Y’CBCR e as suas variantes são perfeitamente adequadas para uma gama dinâmica moderada, mas um menor desempenho quando combinadas com HDR. E, por isso, são necessárias novas técnicas de codificação.

 

by Michael P. Payne

ESTUDO DE TÉCNICAS DE TRANSMISSÃO TERRESTRE POR MICROONDAS QUE PERMITEM TAXAS DE BITS PARA CONTRIBUIÇÕES ACIMA DE 80 MB/S EM APLICAÇÕES NO CAMPO.

 

MEDINDO O DESEMPENHO DE SISTEMAS DE TELA LARGA – FINAL

by David Richards

A PARTE FINAL DESTE ARTIGO APRESENTA REGRAS E PROCEDIMENTOS DE MEDIDAS PARA APLICAÇÃO EM DISPOSITIVOS DE TELAS LARGAS, A FIM DE EVITAR PROBLEMAS NA PROJEÇÃO DE CONTEÚDOS NO QUE DIZ RESPEITO A BRILHO, CONTRASTE E UNIFORMIDADE.

 
 

Color Management for Wide-Color-Gamut UHDTV Production

by Kenichiro Masaoka, Takayuki Yamashita, Yukihiro Nishida, and Masayuki Sugawara

Este artigo aborda um dos principais avanços da atualidade com a produção em Ultra Alta Definição. O primeiro estudo, produzido por destacados engenheiros japoneses, aborda o gerenciamento de cor para a produção UHDTV com destaque para o Wide-Color-Gamut. Os principais pontos do artigo são: Rec. 2020, Rec. 709, colorimétrica, e gerenciamento de cor.

 

Super Hi-Vision at the London 2012 Olympics

by Masayuki Sugawara, Satoru Sawada, Hayato Fujinuma, Yoshiaki Shishikui, John Zubrzycki, Rajitha Weerakkody, and Andy Quested

For the London 2012 Olympics, the BBC and Japan Broadcasting Corp. (NHK) in cooperation with the Olympic Broadcasting Service (OBS) held public viewings of Super Hi-Vision at venues in Japan, the U.K., and the U.S. This operation consists of program production at the Olympic venues, post-production at a BBC studio, IP distribution of live and nonlive programs through global and domestic IP networks, and regular presentations during the Olympic Games at nine venues in three countries.

 

Medindo o desempenho de sistemas de tela larga – Parte 2

by DAVID RICHARDS

APRESENTAÇÃO DE MÉTODOS SIMPLIFICADOS DE MEDIDA DE DESEMPENHO DE TELAS LARGAS, BEM COMO A DESCRIÇÃO DO CÁLCULO DE LUMEN E A UTILIZAÇÃO DA REGRA DE SIMPSON PARA MELHORAR A PRECISÃO DESSES CÁLCULOS.